четвъртък, 8 декември 2016 г.

Уведомление по повод искане за свикване на общо събрание

В отговор на постъпило искане за свикване на общо събрание от 28.11.2016 г. ви уведомявам:

1. Отчет за дейността на управителя във връзка с изпълнение на решения на общо събрание се обявява текущо на таблото във входа, както и по електронен път.

2. Отчет се води с електронна книга за приходи и разходи във връзка с решение на общо събрание от 7.06.2015 г., същата е достъпна онлайн и на хартиен носител. Месечни извадки и справки, вкл. за несъбрани задължения към етажната собственост се обявяват на таблото във входа и се изпращат с електронна поща.

3. Правилникът за вътрешния ред е приет с решение на общо събрание на 7.06.2015 г. и е този, който Министерство на регионалното развитие и благоустройство е изготвил и публикувал на официалния си сайт във връзка с управлението на етажната собственост.

4. Решенията за управление на етажната собственост се взимат от общо събрание на собствениците. Същото с решение от 7.06.2015 г. е приело да възложи срещу възнаграждение изпълнението на решенията си на управител, физическо лице срещу възнаграждение. Правомощията на управителя на етажната собственост са регламентирани от Закона за управление на етажната соственост.

5. Съгласно Закона за управление на етажната собственост контролният съвет контролира дeйността на управителя по изпълнението на бюджета и решенията на общото събрание за изразходването на средствата на етажната собственост. Когато етажната собственост няма контролен съвет (контрольор), се определя измежду собствениците и ползвателите лица, които да извършат проверката и да отчетат резултатите от нея. 

6. С решение от 7.06.2015 г. общото събрание е определило:
 Вноската по чл. 51, ал. 1 ЗУЕС за управление и поддръжка на ЕС да бъде определена, считано от 01.06.2015 г. в размер на:
- 6 лв. на човек
- За собствениците на обекти от 1 и 2 етаж – вноската да бъде в размер на 3 лева.
- За лицата, които отсъстват повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплащат за времето на отсъствие 50 % от разходите за управление и поддържане по чл. 51, ал. 1 ЗУЕС. За отсъствието се уведомява писмено управителят.
- за кучета – 1 лв на куче, при заложени в бюджета по 3 лв във връзка с изчислението на разходите за общите части по чл. 51, ал. 7 ЗУЕС.
Забележка: Решението за вноска за куче е прието с 1 глас “против” на г-н Грънчаров, който беше “за” предложената вноска в размер на 3 лв на куче. Постигна се съгласие сред присъстващите при необходимост и недостиг на средства в приходната част на бюджета да се преразгледа въпроса на следващо ОС на ЕС.

Да бъде създаден фонд „Ремонт и обновяване“ съгласно чл. 50, ал.1 от ЗУЕС. Вноската във фонда да е месечна и да бъде в размер на 3 лв. на апартамент. Вноската се заплаща по реда на заплащане на месечните вноски за управление на ЕС.

7. На общо събрание
проведено на 20.07.2015 г. бяха докладвани необходимите ремонти и подобрения, които следва да се извършат във входа, както и сумите, които са необходими за тях, в т.ч.

Техническа изправност на асансьори - да се изпълнят предписания на Инспекция за технически надзор над съоражения с висока степен на опасност, вкл. подмяна флексир кабел (612 лв) и скоростен ограничител пътнически (250 лв), подмяна плъзгачи врати, стъкла врати да се прегледат за счупени и пукнати, както и др. установени и описани в технически паспорти на асансьорите нередности.

Необходимост от видеонаблюдение - да се вземат вандалоустойчиви камери, включително и за асансьори с оглед безопасност на пътниците и гарантиране техническата изправност на съораженията и по-голяма сигурност при охраняването им от неправомерни действия, каквито са установени при направената техническа проверка на съораженията. Докладвани събрани оферти до момента от CableCom, Balkanbit и Общ дом. Необходимо е да се направят технически уточнения, за да се прецени дали могат технически да изпълнят заданието със система от 4 камери и тогава да се ценообразува. Стандартната система започва от цена 700 - 750 лв.

Кабели интернет и ТВ доставчици - да се състави списък с налични към момента около 10 - 12 и да се влезне в контакт с тях за изграждане на вътрешно трасе в сградата различно от това на кабели домофонна мрежа, където създават проблеми и пречат за правилното й функциониране. Операторите да извършат преустройството за тяхна сметка!

Необходимост от обновяване на домофонната система - установено е, че таблото е компилация от 2-3различни такива, налични прекъснати връзки, чести прекъсвания и проблеми с комуникацията, разнородни апарати, различни техници са викани, няма наличен контакт на последен техник, който е ползван, централата е от нов тип и е подменена сравнително скоро от фирма “Балканбит”. Направен е опит да се възстанови връзката на старата система, но е безуспешен. Докладвани събрани оферти от Diel Design, AAGroup, Домофон систем, Общ дом, оферта от съсед Емил Недков. Обсъдена е средна оферирана цена за обновяване на система за 40 апартамента - 1400 лв (да се съберат по 35 лв. от апартамент, ако не, следващите 2-3 месеца да спестим от стари задължения и да използваме целево).

Подмяна на входна врата с нова с контрол на достъпа – от 1500 до 2000 лв да се съберат
отделно по 40/ 50 лв., ако не, да спестим до 6 месеца от стари задължения и да използваме
целево.
Пощенски кутии – 1000 лв (да се съберат по 25 лв) и да се потърсят още оферти.

Ремонт вход фаза 2 (от асансьори към входна врата):
- Да се досъберат 120 лв и да се доплати от Фонд “Ремонт”
- Да се довърши стена към първи етаж - съсед Богомил Младенов потвърди, че ще извърши за своя сметка (вкл. труд и материали), като по този начин покрие свои стари задължения на стойност 80 лв.

Прихващане на направен ремонт преливник 1 кръг отоплителна система - направен е разход от собственици на ап. 13, 14 и 15, за което ЕС ще им върне сумите от техни бъдещи задължения към фонд “Ремонт”

Вход за хора със специални нужди - проект за преустройство на стойност 660 лв, да се извърши от строителна фирма с нужните разрешителни.

Беше взето единодушно решение от ЕС да се извършват поетапно ремонтите във входа.

Беше взето единодушно решение да започне първоначално събирането на следните такси за ремонт, както следва:

Приоритетно се извършват належащите и неотложни ремонти по поддържане на техническата изправност на асансьорите!

Подмяна на домофонна система, такса на апартамент 35 лв.
Видеонаблюдение, такса на апартамент 30 лв.
Входна врата с контрол на достъп, такса на апартамент 35 лв.

Пощенски кутии, да се реши допълнително спрямо проект за врата (една голяма, изнесени кутии външно или вътрешни кутии). 

Да се пристъпи към изграждане на вход за хора с увреждания, след като се разгледа допълнително разхода и необходимите законови изисквания за това преустройство. Потвърдена е възможността да се включи същото като част от проекта за саниране на сградата.

8. На общо събрание от 20.07.2015 е взето решение как да се стопанисват занапред стаичките между стълбищните площадки. Бяха предложени за гласуване два варианта:

- всичките стаи да останат за общо ползване на всички членове на ЕС.
- по изключение и с изрично гласуване на ЕС да се отдават под наем отделни стаички срещу определена от ЕС наемна цена и то на членове, които нямат задължения към ЕС.

ОС взе решение:

Стаичките приоритетно да останат за общо ползване като към настоящия момент се дава съгласие единствено на Богомил Младенов да ползва стаичката между ет. 13 и ет. 14 под наем като заплаща наемна цена в размер на 30 лева месечно.

Определя се група, която да отговаря за освобождаване на стаичките, които се ползват без основание в лицето на Джоузеф Круми, Веселин Търкаланов и Ивайло Георгиев в срок до 25.07.2015 г.

Във връзка с гореизложеното, от което е видно, че са взети решения от общото събрание по повдигнатите въпроси, както и при наличие на голяма сума все още несъбрани финансови задължения към етажната собственост от лицата, по чиято инициатива се иска да се проведе ново събрание, същото се отлага да се свика до пълното им издължаване.